Saturday 18 August 2007

Everybody has his favourite country, for many it is France...


Par: Charles Trenet

1. Il revient à ma mémoire

Des souvenirs familiers

Je revois ma blouse noire

Lorsque j'étais écolier

Sur le chemin de l'école

Je chantais à pleine voix

Des romances sans paroles

Vieilles chansons d'autrefois
--------------------------------------------------
There are familiar memories coming back in my mind,
I see again my black blouse
When I was a schoolboy
On my way to school I sang from the chest
Romantic songs without words
Old chansons from the past
---------------------------------------------------
Douce France

Cher pays de mon enfance

Bercée de tendre insouciance

Je t'ai gardée dans mon coeur!

Mon village au clocher aux maisons sages

Où les enfants de mon âge

Ont partagé mon bonheur

Oui je t'aime

Et je te donne ce poème

Oui je t'aime

Dans la joie ou la douleur

Douce France

Cher pays de mon enfance

Bercée de tendre insouciance
---------------------------------------------------
Sweet France
Dear country of my youth
Rocking in tender carelessness
I have kept you in my heart!
My village with bell tower and modest houses
Where the children of my age
Have shared my happiness,
Yes, I love you
And I give you this poem
Yes I love you
In joy and in sadness.
Sweet France
Dear country of my youth
Carefree rocking tenderly
I have kept you in my heart
-------------------------------------------------

2. J'ai connu des paysages

Et des soleils merveilleux

Au cours de lointains voyages

Tout là-bas sous d'autres cieux

Mais combien je leur préfère

Mon ciel bleu mon horizon

Ma grande route et ma rivière

Ma prairie et ma maison.
----------------------------------------------------

I have known landscapes
And wonderful suns
During far away travels
Yonder under other skies
But how much did I prefer
My blue sky, my horizon,
My grand route and my river,
My prairie and my house

No comments: